טיפים למנהל המתחיל

מרבית העובדים חושקים בתפקיד ניהולי. כזה שיגיע עם מעמד הכרה ותוספת במשכורת החודשית ויספק אותם במהלך העבודה. ובכול זאת, 'אליה וקוץ בה'. תפקיד ניהולי דורש לא מעט התמודדויות, החל מקביעת טון ניהולי עד לטיפול בעת בעיות וסכסוכים במקום העבודה, ניהול צוותים ויצירת מוטיבציה בקרב העובדים. אז כיצד אפשר להתחיל את התפקיד ברגל ימין? הנה כמה טיפים למנהל המתחיל:

טיפים למנהל המתחיל

הכירו את העובדים

לפני שאתם מקצים משימות, קובעים משמרות, ומתחילים בפעילות שלכם במקום העבודה, מומלץ כי תכירו את העובדים ותדעו במה הם חזקים, מה מרתיע אותם ומהן תכונות אופיים. נהלו פגישות של רבע שעה לפחות עם כול עובד, לימדו אותו, התעניינו בחייו האישיים, ונסו לאבחן אותו בצורה טובה. מידע זה יעזור לכם להתמודד עם ניהול כל עובד, בהמשך.

אבחון ראשוני יהווה דרך לשפר את ההתנהלות במקום העבודה, כשניתן לשבור את הקרח עם העובד בכמה פעולות פשוטות, לרבות לדבר על חדשות שונות ונושאים המצויים על סדר היום.

בחנו את הטעויות אשר מתרחשות במקום העבודה

אומרים כי "אורח לרגע רואה כול פגע" והדבר נכון. בעיקר בתפקידי ניהול חדשים בהם מגיע מנהל חדש למקום לא מוכר. עם זאת, רגע לפני שאתם מעירים הערות – נסו להביט לעומקם של הדברים, להבין מדוע הליך כזה או אחר מתנהל בצורה מסוימת, ומהן המגבלות שיש להתמודד עמן.  כמו כן, יש לנקוט בשיטות חכמות לניהול והנעת מהלכי עבודה. נסו למצוא פתרונות לגבי ניהול יעיל יותר וחשוב מכול – כזה שיקל על העובדים.

טיפים למנהל המתחיל

השתמשו באפליקציות יעילות

השתמשו באפליקציות יעילות עבורכם ועבור העובדים. כיום, ישנן אפליקציות לניהול זמן, למדידת עבודה, החתמת שעון נכוחות וכדומה. מלבד האפליקציות פתחו קבוצה בוואטסאפ בה תנהלו את מהלך העבודה, ושתפו את אנשי הצוות בהצלחות כמו מחמאות על שירות או מוצר, תמונות ממקום העבודה וכדומה.

ארגנו ערבי צוות

כדי להוכיח שפניכם מועדות רק לטוב, רצוי לתכנן (בתקציב המתאים) ערב צוות או יום גיבוש. בימים כאלה תוכלו להוציא את העובדים מן השגרה, לשבור את הקרח בינכם לבין העובדים, להכיר את החולשות והחוזקות של כול עובד וללמוד יותר על האנשים אותם אתם מנהלים.

היו אסרטיביים

חשוב לנהל את מקום העבודה בצורה אסרטיבית. המנעו מלקחת צד בין עובדים בעת סכסוכים, ונהלו קונפליקטים עם רצון לאפשר פתרונות למצבים קיימים. היו נחמדים ונגישים, אך אל תשתפו כול פרט מחייכם האישיים. בכך תוכלו לשמור על דיסטנס, אך לעשות זאת בצורה נעימה ולא מתנשאת.

מדיניות דלת פתוחה

נהלו מדיניות 'דלת פתוחה', באמצעותה כול עובד יכול לגשת אליכם כדי לשוחח עמכם על בעיה, רצון, דילמה או נושא אחר. מתן תשומת לב לעובדים, הקשבה ומודעות לצרכים שלהם – יאפשרו לכם להפוך למנהלים יוצאי דופן וכאלה שכולם מכבדים.

השארת תגובה